Förlåt, förlåt, förlåt-Räcker det nu?

Inledning:
Hello sunshines! Förlåt för att jag inte har uppdaterat er på så länge... Jag har haft en del annat i görningen så det har liksom inte blivit av. Kan ni förlåta mig? Bra ingen säger nåt! Tack så mycket!



Modenytt:
På modefronten så har jag helt fastnat för tunikor och klänningar. Det är riiktigt hett just nu, och finns i så himla många olika varianter.  GinaTricot har helt fattat det där med tunikor och har en del snygga till ganska bra priser. Ett annat alternativ med varierande prisklasser är såklart H&M. 
Jag tänkte ge er några smarriga smakprov från olika prisklasser! Enjoy!


Denna klänningen kommer från H&M och kostar endast 98 pix! Finns i flera färger! (Ursäkta bildkvalitén..)

Denna festliga sommarklänning med lite japanskt över sig finner du på Nelly.com, och den är din för 579 kr

Den här blå klänningen är inte att rekommendera till den som inte vill synnas. 899 krpå nelly.

Den här vita drömmen kan fungera som en alternativ bal,student eller festligare budgetklänning. För att vara en klänning från nelly så är den inte speciellt dyr. 399 kr.

Den här klänningen tyckte jag var urgullig! Kanske lite mer vardag än fest. Helt perfekt att ha på stranden. Endast 149 kr på nelly.

Vad sägs som denna? Passar utmärkt när som helst, och går som ni ser att liva upp lite med ett enkelt skärp. Inte så jättebillig, och inte så speciell, men ändå fin. Kommer från nelly och kostar 349 kr.

Man brukar ju säga att man spar det bästa till sist. Jag är så kär! En beige/persikofärgad slimmad klänning. Jag rekommenderar den framförallt till fest. (Nu blev jag själv väldigt sugen på att köpa den!) Självklart från nelly och kostar 329 spänn.



Modelldrömmar?:
Jag har ett hett tips till er som vill prova på modellyrket. Ni vet väl att ni kan bli FRIDAS omslagstjej? Det enda som ni behöver göra är att skick en bild och en liten motivationstext till: [email protected] Glöm inte att skriva adress samt namn! OBS! Inga bilder tagna med mobiltelefon eller webbcam! Bilderna måste vara högupplösningsbara så att de kan passa ett omslag. Vad väntar ni på? Skicka på!



DATE parfymerna i ny kollektion:
Det här var en positiv överraskning! Våra kära DATE favoriter utkommer i augusti i nytt format med fyra härliga nya dofter! Parfymerna kommer kosta 99 pix, och deon 29 kr. Väldigt billigt! Dofterna som kommer heter: Dangerously Delicious, Absolute Attraction, Truly Treasured och Everyday Escape!
Jag ber om ursäkt, men jag hittar inga bilder på dem! Om ni får tag i nyaste FRIDAnummret så finns bilder på sidan 19!  Jag vet inte hur ni ska göra, men jag bara måste ha iallafall en av dem!



Efterforskningar på stan:
Nu har jag gett mig ut på stan för att intervjua 3 personerom sommaren! Intervjuerna är från lite tidigare i sommar men kommer alltså nu!
Frågorna jag ställde var: 1. Vad är sommar för dig? 2. Hur vet du att det är sommar?  Enjoy!

Jeanette 23
1. Värme, sola, blommor och bada!
2. När barnen har sommarlov.

Madde 15
1. Utekvällar, mindre kläder, omvändning på dygnet, sommarn e så mycket.
2. När skolan slutar och när man inte behöver ha på sig nylonstrumpbyxor.

Putte 40+
1. Kortbyxor.
2. Golf.



Hett i sommar:
Okej, dags för vad som är hett i sommar! (Ni är väll medvetna om att jag inte vet allt om mode, och att jag bara tipsar er om vad jag anser vara mode. Jag utgår från stan, modetidningar och mig själv. Glöm inte att du aldrig ska lyssna helt på vad modet säger. Ha de kläderna du själv tycker är snygga och trivs i. Ingen ska få säga åt dig vad du ska och inte ska ha på dig!)
Jag har upptäckt att våra kära ballerinor är här för att stanna! Hur länge har inte pjucksen varit inne? Jag tror faktiskt inte att de kan bli omoderna.

Sen har vi piratbyxorna. Jag har spanat lite och sett att de är ganska populära just nu. Jag äger själv ett par svarta, och är hopplöst förälskad i dem! De passar till typ allt, och du kan ha dem både soliga,regniga,kalla och varma dagar. JIPPIE!!!!! =D
Jag såg nyligen i en tidning att det var ute med dem, men vadå? Vem bryr sig egentligen? Det är ganska kul med mode, men det får inte gå till överdrift!

Sneak a peak för i höst:
Pssst! Vill ni veta vad som gäller i höst? Häng med då... (P.S Tack FRIDA för alla fina råd i er tidning!)

Satsa på en naturlig look som bas, och zooma in dig på ögonen! Jag rekommenderar att inte överdriva med foundationen.

Något som passar främst till dem med lite mörkare hudton eller till alla fina solbruna tjejer är lite highlighter vid inre ögonvrån och på näsbenet. Snyggt med lite glans! (Det finns i olika nyanser för att passa de flesta!)

Jag har hört att överdimensionerade ögonbryn är helt rätt, men om jag får säga vad jag tycker så säger jag: kör på det naturliga där också! Jag tycker att de varken ska vara för smala eller för tjocka.

Röda läppar ska tydligen också vara riktigt inne nu i höst. Tänk på att man syns väldigt tydligt i röda läppar, så välj rätt dag till att färgspraka! En bra dag att använda "The Red" kan te.x vara någon gång om du ska redovisa något, kanske för din klass, och du är nervös. Då kan du förknippa ditt röda löppstift med styrka och självförtroende. Alltså kommer du att känna dig så varje gång du använder det! Smart va? =)

När det gäller frisyrer så gäller rakt hår med mycket glans för dig med långt hår. Har du kort hår så kan en fixad page med matchande lugg passa. Verkar båda tråkigt så sätt upp håret i en maxad knut eller finkamma det bakåt!
 Jag vet inte hur det är med er, men jag är möss och kepstokig! För att vara inne även när du har en dålig hårdag så kan du slänga på dig en huvudbonad! Gärna så personlig som möjligt. Jag fick nyss syn på en orange/gul från Miss sixty. Den skulle nog passa mig=)

Det roligaste inför hösten är att blått kommer att vara årets höstfärg! Iallafall om man ska tro rykterna. Yess säger jag bara! Lägg en snygg skuggning bestående av brunt eller svart och blått. Yammie! Matcha det hela med en blå topp, eller varför inte blåa byxor?! :D  

  That's all from me this time! Without you i'm nothing!    You know you love me,   

                                                       XOXO // GossipGirl




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0