Made in Heaven

Inledning:
Hello my little angels!
Jag har haft så mycket att göra, därför inget bloggande, men nu har jag lite tid över för er!
Jag tror att det får bli ett litet inlägg om kärlek som jag tidigare utlovat. För er som undrar så kommer även Stephenie Meyer specialen inom snar framtid, så håll ut!!

Nå, kärleken är väl ändå något av det bästa i livet? Vem bryr sig om vem kärleken är till, så länge den fortfarande finns vid liv.
Jag till exempel, känner stor kärlek för min familj, mina djur (som visserligen hör till min familj, men ändå..), mitt skrivande(Jag är ju som sagt författare, men inte speciellt känd ännu),solen, Jesus, m.m.
Det är så olika från person till person, men en sak som jag tror att alla har tänkt minst en gång är "Varför har inte jag nån att älska?" Jag är absolut en av dem, men det gäller bara att tänka efter! Det finns någon eller något som varje person älskar, så är det bara. Punkt slut.

Men visst har även kärleken sina nackdelar...
Hur ont gör det inte att bli dumpad, eller för den delen att själv dumpa någon annan? Jag var nyligen tvungen att brakea up med en kille som jag hade väldigt starka känslor för. Jag klarar helt enkelt inte av lång-distans-förhållanden.
Dessvärre brukar det ofta bli så att man ändå bestämmer sig för att vara vänner, men det brukar ju inte riktigt funka på något sätt.
Det känns ju verkligen helt gräsligt när något sådant händer, men då gäller det bara att peppa och påminna sig själv om att man förr eller senare kommer över det. Jag vet, för ett förhållande som jag hade riktigt länge med en helt underbar kille tog flera år att komma över. Visst var det jobbigt, men nu är ju det problemet ur världen, och jag kan lägga det bakom mig. Det är helt enkelt bara att gå vidare och inse att framtiden erbjuder något finare.

Hur jag fångar hans uppmärksamhet:
Första steget till ett förhållande är ju att visa intresse som mer än bara kompis.
Jag tycker själv att det är jättesvårt och jag är förmodligen helt värdelös på att flörta, men vad jag kan rekomendera är att bara vara dig själv.
Okej, man kan anstränga sig lite för att öka sina chanser. Du behöver till exempel inte deodorant-vägra bara för att sedan påstå att det är "du". Inte speciellt sexigt.
Men testa att kanske göra något som du inte brukar göra; kanske räcka upp handen i klassrummet lite oftare, anstränga dig lite extra med att fixa i ordning sig någon dag, eller helt enkelt bara säga hej till honom/henne. Om man bara vill så går det. Allt som har gjorts av en annan människa går ju att göra.

Första dejten:
Första dejten brukar vara riktigt spännande, och life is what you make it, ellerhur?
Jag tycker absolut att man ska klä upp sig lite för att markera att detta är något speciellt.
Innan du går ut med honom/henne så bör du kanske fundera på "hur långt du vill gå" på allra första dejten. Räcker det med en kram, eller tillåter du en godnattpuss också? Det är bara du som sätter dina egna gränser! Det enda att sedan tänka på är att hålla dig till dina "gränser" så att det verkligen blir en helt magisk kväll som du tänkt dig. Ingen ska någonsin få tvinga dig att göra något som du inte vill, kom ihåg det!

Om du är lite blyg så kanske  du ska bestämma några ämnen att prata om ifall det uppkommer en pinsam tystnad. Välj säkra kort som du vet att du behärskar, och dra helst inte in dina gamla X i samtalet, för ärligt talat så brukar inte det vara något som man vill veta så snart. (Om ens någon gång...)

Dumpa:
Eftersom det här brukar vara väldigt känsligt så är det bäst att alltid vara försiktig. Försök att vara så rakt på sak som möjligt, och kom ihåg: Vänlig men bestämd. Börja inte med några "vi får se" eller "kanske". Då ger du bara en massa falska förhoppningar och du riskerar att såra personen ännu mer. Försök också att tänka på att inte skicka ett sms eller mejla. Det är riktigt taskigt! (Undantaget skulle vara ifall det handlar om distansförhållande, för då kan det bli lite svårt att träffas för att säga en sådan sak..)
Om du vet med dig att han/hon kan bli våldsam eller för otrevlig så kan du ha med dig en kompis som finns i närheten hela tiden. Men försök att vara ensam när du berättar det. I annat fall tycker jag faktiskt att det är okej att ringa.

Dumpad:
Liksom att dumpa någon annan suger det verkligen. Jag skulle om jag var läkare ordinera följande:

1. Gråt! råt så mycket du orkar den första tiden, för det är faktiskt lagligt och du kan inte gråta hur mycket som helst. Tyck riktigt synd om dig själv i några dagar och tillåt andra att göra det också. Om du känner för det så kan du ordna en tjejkväll då ni kan se på en riktigt sorglig film och gråta tillsammans. Kompisarna är ju ändå alltid viktigast!

2. Ät choklad! I massor! Det är faktiskt bevisat att folk blir gladare av choklad eftersom det innehåller ett ämne som kroppen blir gladare av. (För min del brukar det dock inte funka, jag tycker bara ännu mer synd om mig själv) Det finns alltså fördelar med att bli dumpad!

3. Lyssna på musik! Vilken musik som helst! Gärna blandat med lite musik som gör dig glad, lite som gör att du känner dig starkare och modigare och gärna några riktigt deppiga låtar. (Ja, jag håller fortfarande fast vid min teori om att alla behöver få gråta ut då och då) Alla blir glada av musik, det vet jag med säkerhet!

4. Plocka bort honom/henne ur ditt liv så mycket som möjligt. (Om ni inte absolut har kommit överens om att fortsätta som vänner) Försök att ta bort hans/hennes nummer, alla bilder och egentligen allt som kan påminna om personen. Om du inte vill kasta sakerna, så lägg iallafall undan dem där du inte kan få tag på dem på ett bra tag. (Gärna en källare ellerliknande) Det som jag hade svårast för att ta bort sist jag blev spolad av en kille var faktiskt hans gulliga sms och en bild som betydde väldigt mycket. Bilden lyckades jag ta bort först när en kompis höll mig i handen undertiden. Men tro mig, det är mycket bättre att få bort honom/henne än at gå runt och plåga sig själv.

5. Ska ni inte vara vänner längre, så bryt kontakten. Som jag nyss nämnde; det är inte värt att plåga sig själv.

6. Du måste som småning om gå vidare med ditt liv. Like it or not. När det väl är gjort, så försök att inte älta det hela så mycket, det som händer det händer. Tyvärr i vissa fall, och lyckligtvis i andra.

De bästa låtarna (enligt mig) att lyssna på när man är ledsen:
1. Are you ready for this-Three days grace
2. It can only get better-Amy Diamond
3. Fix you-Coldplay
4. Tomorrow-Annie's song eller Amy Diamond
5. Thank you-Amy Diamond
6. Another day- Amy Diamond
7. So sick of love songs(So sick)-Ne-yo
8. So sick of love songs(so sick) female/girl version-Jessica white
9. By your side-Tokio Hotel
10. Hur det än känns-Samson
11. How six songs colide-Vet faktiskt inte vilka som sjunger
12. Nothing else matters-Metallica
13. How could you bring him home-Eamon(Finns även en snabbare remix)
14. Reden(Unplugged)-Tokio Hotel
15. Never alone-Barlowgirl
16. Mirror-Barlowgirl
17. Porcelain heart-Barlowgirl
18. Let it be-Beatles
19. Bright eyes-Art Garfunkel
20. Missing you-First Lady
21. Baby I love you-First Lady
22. Yesterday-Beatles
23. I will always love you-Whitney Houston
24. Schrei-Tokio Hotel
25. Scream-Tokio Hotel
26. My heart will go on-Titanic
27. Surrender-Barlowgirl
28. How could you bring him home-Eamon(Finns även i en snabbare remix)
29. Once upon a december-Anastacia
30. Welcome to the black parade-My Chemical Romance

Så, nun har ni något att göra! Mejla mig på [email protected] om ni vill ha flera tips eller bara undrar nåt!

Vad tyckte ni om de senaste avsnitten från Gossip Girl? Jag grät nog lite måste jag faktiskt erkänna!

Det var allt från mig! Och remember, Without you guys I'm nothing.

 XOXO // GossipGirl


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0