Hej du glada Sommar!

Inledning:
Heey again girlz and bois! Nu är äntligen sommarn på väg! Sommartecknen är svaga, men visst går somliga inte att ta misste på? Vem tvivlar egentligen på att sommarn e här när Ernst har slängt iväg sina skor? Eller när hela Sverige börjar nynna på årets sommarplåga? Och inte att glömma! Alla dumma insekter som gör det omöjligt för en att sova! HURRA! Sommarn e hääär!!

Okej nu börjar ni kanske förstå vad detta inlägget ska handla om, så alla anti-sommar-hulliganer kan sluta läsa redan nu!
Sommarn är nog min favorit-årstid ändå. Finns det nåt mysigare än att bara slappa i solen och inte behöva göra nånting? (Förutom att ständigt hämta nytt is-vatten och glass då..) Skulle icke tro det.
För mig betyder sommaren frihet och romantik. Jag känner mig så oändligt lättad när första dagen på sommarlovet börjar. Då kan jag vara stolt över att ännu en termin har gått och att jag får hoppa upp en klass när skolan börjar igen. Alla läxor gör mig helt galen, men när det är sommarlov så slipper man ju!

Min familj åker ut på landet och sen gör vi lite olika saker. Mina föräldrar är soldyrkare och ser alltid till att stå precis under solen, min syster kan inte sitta still i fem sekunder och vill dra med mig på promenad hela tiden, men jag är äldst så jag bestämmer! Haha! Neej nej, jag följer väl med hennne ganska ofta, men jag är en hyffsat lugn person som gärna ligger i kanten av solen och läser eller skriver. (Dock inte för långt ifrån poolen och andra nödvändigheter..) Men jag kan inte sitta stilla en hel dag, då ska det till att boken är väldans bra.
Vad gör jag mer? Vi åker inte utomlands, men lite överallt i Sverige faktiskt.

Nu undrar jag självklart vad sommaren betyder för er, och vad ni brukar göra. Sänd mig ett mejl där ditt namn, din ålder och svaret på min fråga såklart. Jag tänkte nämligen ha med några slumpmässigt valda motiveringar till nästa inlägg, så det är ni som bestämmer hur lång tid ni vill vänta. Skicka mejlet till [email protected] och döp mejlet till "Min Sommar". Skicka på! Kom ihåg att ni gärna får skicka andra mejl också om vad som helst. Jag ska försöka svara på allt!

Nu till ett superbra tips ifall ni inte har nåt bättre för er. Jag började för nåt år sedan göra en lista över vad jag ska fösöka göra under en sommar. Hitta på en massa konstiga saker! Det är jättekul att hitta den där listan något år senare. Tanken är såklart att man först gör sin lista och stoppar den på ett ställe där man kommer ihåg den och sen, sista dan av sommarlovet plockar man fram den igen och kryssar för vad man hunnit göra. Blev sommarn som du hade tänkt dig? (Om man inte lyckas med något så är det bara att ta med det nästa sommar igen!)

Jag avslutar min inledning med att skicka en tanke till Bill Kaulitz från Tokio Hotel och önskar honom att bli helt återställd snart! Resten av killarna i bandet, (Tom, Gustav o Georg) ta hand om er kompis! Kuss und Umarmung aus mich! image21


Modetips:
Detta blir en liten special à la sommar! Jag kommer att endast att tipsa om tre vackra klänningar. Den första är lite dyrare och finns på en ganska känd modeaffär med lite dyrare kläder. Dessvärre måste jag be om ursäkt för att jag varken kommer ihåg priset (Runt 499:-) eller affären.. Dock är den otroligt vacker med en lantlig charm.
image28
Klänning nummer två kommer antingen från Halens eller från H&M. Den är betydligt billigare en klänningen ovan och priset går runt 99:- Denna Khakifärgade skönhet är en riktig sommarklänning som passar lika bra från vardag till fest.
image30
Den tredje skönheten är från Nelly.com och kostar inte mindre än 599:- Ett högt pris, men vill man vara fin får man pröjsa! Håll med om att det ändå är en riktig festblåsa!
image31
Den sista sommarklänningen kommer från H&M och finns med i deras nya sommarkollektion. Jag har dessvärre glömt priset där också, men det är ennkelt att surfa in på deras hemsida och kolla upp det snabbt!
Den är väldigt enkel och passar främst för lite svalare sommardagar med tanke på färgen. Beautiful!
image32

Skvaller från mitt liv:
Det har hänt ganska mycket faktiskt! Jag har varit på sol-land!(Hemligt kodnamn!) En hel vecka blev det och det var underbart! Shoppingen var riktigt bra, för det mesta var billigt.
Vårt fantastiska hotell som vi bodde på var suveränt! Maten var varierande och supergod, poolen var stor och fanns max 10 meter ifrån mig, havet låg 40 meter ifrån poolen ungefär och det var live-musik varje kväll!
Jag har fått uppleva mycket! Jag blev uppbjuden av några zigenare(?) och vi dansade! Sen har jag testat lite nya maträtter och skrivit på min egna bok. En toppenvecka med andra ord!

För tillfället läser jag ut lite gamla och nya tidningar som jag inte har haft tid med. FRIDA och OKEJ som är världens bästa tjejtidningar! (Ja, jag vet att OKEJ är till för killar också, och att "små" pojkar snor sina systrars FRIDA när de tror att vi inte ser, men vi ser allt!) Lite senare ikväll ska jag iväg till kyrkan på ungdomsgrupp, det ska bli fantastiskt kul!

Jag glömde att berätta om min JObb-Vecka på "Shai"! Det var jättekul, och jag hade min kompis "Sherry" med mig. Vi har kastat kartonger på varandra, och vi har slitit och släpat! Det första som hände med Sherry var att bli satt i slavarbete med att skära sönder kartonger. (Det var ungefär ett halvt rum fyllt upp till taket) När vi sista dagen skulle kasta upp de fint uppsprättade kartongerna på de andra gick det inte så bra.. Men, men! Vi hade jättekul!

Skvaller från kändisvärlden:
Jag tycker inte att det har hänt så mycket spännande på den här fronten. De flesta vet väl att Penelope Lopez har fått tvillingar? Max och Emme. Varmt lycka till med mammarollen tjejen!

Vet ni om att det ska komma åtminstonde två Harry Potter filmer till? Den pratas nämligen om att den sista boken ska delas upp i två delar när den bli film.

Nästa inlägg:
Nästa inlägg tänkte jag tillägna romantiken! Det är väl ändå ett aktuellt ämne som det pratas betydligt för lite om! Skicka in bilder på dig och din käresta till [email protected] Namn och ålder vore bra också!
Tanken är den att jag ska utse en "GossipHottie", så skicka även in bilder på eran älskling med namn, ålder och en liten motivering! 

Till sist vill jag bara som vanligt tacka alla som troget följer min blogg och sprider den vidare! Tack för alla fina frågor och kommentarer! Jag blir jätteglad om ni fortsätter som ni gör! Här är en underbart rolig bild till er!
image33
Whitout you I'm nothing! XOXO//Gossipgirl


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0